de roadtrip is begonnen

27 juli 2017 - Big Pine, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag zijn we na een reis van ongeveer 24 uur ingecheckt in het hotel in Las Vegas, vluchten zijn prima verlopen maar wat waren we versleten, eenmaal aangekomen in Las Vegas erg onder de indruk van deze stad welke volledig in lichtjes is gehuld en stroomde de adrenaline door ons lijf zodat we toch nog eventjes de stad in zijn gegaan, even staan kijken bij de fonteinshow bij het bellagio en door de stad gewandeld, wat een sfeer en wat een mensen kom je daar tegen, geweldig!

20170724_205105

20170724_220022

Dag 2, 03:30 uur wakker, lang leve de jetlag. Toch nog even terug naar bed en gelukkig nog even in slaap gevallen, ontbijten bij Denny's aan de overkant van de straat, zie foto's, wat een ontbijt! niemand kreeg het op maar lekker was het wel.

20170725_093744

De rest va de dag besteed aan hotels bezoeken want dat zijn attracties op zich, in the venetian hotel geweest, zie foto's, waar binnen in het hotel en buiten Venetie is nagebouwd, zelfs gondels waar je een vaart mee kunt maken, te bizar voor woorden gewoon.

20170725_115843

20170725_121102 Het lijkt hier net of je buiten loopt maar dit is gewoon binnen, heel mooi gemaakt.

Langs Carlo's Bakery geweest (bekend van tv) om voor kevin een oreo cupcake en voor mijzelf een Canoli te kopen (stond op mijn verlanglijstje, lekker was die wel maar niet super, de verwachtingen waren wellicht te hoog)

Nog even zwemmen bij het hotel in de middag en in de avond met de bus naar Fremont street (zie foto's van schaars geklede dames, waar tegenwoordig ook ons kind de volledige interesse in heeft) maar de jetlag waarvan we dachten niet veel last te hebben bleek toch hardnekkiger en al op de heenweg in de bus vielen de ogen dicht, heel lang hebben we het niet volgehouden en namen we de bus terug voor een goede nachtrust, de volgende ochtend zou onze roadtrip tenslotte gaan beginnen!

20170725_212741

20170725_212517

Woensdagochtend, nog maar weer even terug naar de Denny's voor een ontbijt, ditmaal een bescheiden ontbijt besteld en kregen we alles netjes op, tijd om uit te checken en een taxi te nemen richting de luchthaven waar we onze huurauto kunnen ophalen, eenmaal aangekomen bleek er niet zoveel meer te kiezen te zijn uit de categorie welke we geboekt hadden en zou het een Cadillac XT5 worden, niet heel enthousiast en een upgrade was snel geregeld, voor een mooie prijs kregen we een Range Rover Sport mee, wat een auto en een hele blije man :-)

20170726_163120

Vandaag stond er een km of 433 op de agenda, van Las Vegas door Death Valley naar Big Pine. Death Valley, als ik het een medewerker van de supermarkt vertelde of een andere amerikaan vonden ze ons helden want dat was wel heel erg warm, en dat hebben we geweten ook, Zabriskie point was het eerste uitkijkpunt, hiervoor moest je een stukje lopen, stelde niet veel voor maar met 47 graden en een wind welke vergelijkbaar is met standje heet van je föhn werd het toch al snel een minder aangename wandeling maar het was de moeite waard even uit te stappen, wat een prachtig uitzicht.

20170726_151153

20170726_151609

Snel wat foto's klikken en daarna in rap tempo terug naar de airco in de auto, verder hebben we in death valley nog 2 stops gemaakt, kwamen we een vos tegen welke ik nog net op de foto heb kunnen zetten en kwamen we rond half 7 in de avond aan in ons motel in Big Pine van waaruit ik nu deze blog zit te schrijven nadat we een echte amerikaanse maaltijd hebben genuttigd, burger met patat!

20170726_193744

Dit is dag 3 van ons Amerika avontuur en tot nu toe zijn de mensen geweldig, is de natuur prachtig, weten we dat Las Vegas een stad is die je moet beleven, dit kun je bijna niet uitleggen en heb ik nog 2 weken met de leukste mensen waarmee ik de reis van mijn leven aan het maken ben, geweldig!

Morgen heel vroeg op om richting Yosemite te vertrekken, een drukke dag voor de boeg met prachtige natuur waar we alle drie erg naar uit kijken dus voor nu is het klaar, tot de volgende blog.

Liefs van ons x

1. Anneke Sonders:
    27 juli 2017
    Ziet er super uit lieverds en leuk om zo een beetje bij te blijven . Heel veel plezier nog en kijk al uit naar je volgende blog. Dikke kus vanuit Spanje xxxx