Daar zijn we weer!

31 juli 2017 - Big Pine, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar we hebben weer even tijd om iets te posten......

we pakken het op waar we gebleven waren en dat is vrijdag 28 juli, op deze dag verlieten we Modesto waar we hebben geslapen (een verhaal apart, een soort getto maar dat horen jullie wel als we terug zijn)  en reden we richting Sacramento, dit was een korte rit van ongeveer anderhalf uur dus voldoende tijd om weer eens lekker te ontbijten, ditmaal bij de Ihop (international house of pancakes).

Bij aankomst in Sacramento (we waren daar vroeg) zijn we eerst het centrum ingegeaan, we kwamen in een heel leuk plekje met allerlei oude gebouwen (nagebouwd wellicht maar niet minder leuk)

20170728_113520

20170728_104556

20170728_110331

Nadat we het centrum van Sacramento bezocht hadden wilden we naar ons hotel om in te checken, we waren hier veel te vroeg en helaas hadden ze voor de komende anderhalf uur nog geen kamer beschikbaar, toen zijn we maar even gaan bowlen in de buurt (bowlen is in amerika een serieuze aangelegenheid en we kwamen in een centrum met 55 bowlingbanen)

20170728_134414

Na het bowlen ingecheckt in het hotel en even lekker gezwommen voordat we naat de State Fair zouden gaan.

20170728_154302

Einde van de middag toen de temperatuur iets aangenamer werd naar de State fair en dat viel eigenlijk wat tegen, we hadden hier meer van verwacht, het was groot, heel groot maar niet wat we ervan hadden verwacht. Wat wel leuk was waren freestyle motorcrossers maar dat was het leukste van de fair. (en het waren ook wel erg leuke stunts)

20170728_191229

Zaterdag 29 juli, onderweg naar Oakland waar we slapen om San Francisco te bezoeken.

Deze dag hebben we in San Francisco Chinatown bezocht, een hele leuke ervaring, het is net of je in china loopt, heel apart en hier zijn we ook gaan lunchen bij een sushibar.

20170729_123211

Op tijd weer terug naar het hotel want om 18:05 uur start de Baseball wedstrijd waar we kaartjes voor hebben, wat een ontzettend leuke ervaring, wel een lange zit, de wedstrijd duurde 4 uur, en toen nog een vuurwerkshow dus al met al hebben we 5 uur in het stadion doorgebracht maar het was een feest, en de Oakland Athletics hebben spectaculair met een homerun gewonnen!

20170729_17492520170729_181130

Zondag 30 juli, dag 2 San Francisco, voor vandaag staat op de agenda:

Golden gate bridge, lombard street, zeeleeuwen bij pier 39 en evt de painted ladies, de painted ladies hebben we niet gehaald, de rest wel.

Bij aankomst allereerst richting de zeeleeuwen, je hoort ze al van afstand, erg leuke en grappige beesten.

20170730_095646

Golden Gate Bridge:

20170730_122958

20170730_122821De golden gate bridge was zelfs om 12 uur nog in de mist gehuld, terwijl het in de stad zelf zonnig was en een strak blauwe lucht.

Toen op weg met de taxi naar Lombard street, erg leuk om gezien te hebben en omhoog gelopen te hebben (ik was overigens wel de enige die het zo leuk vond om naar boven te lopen)

20170730_135636

Toen nog even via de italiaanse wijk gelopen en onder weg richting Pier 33 om de boot te pakken richting Alcatraz island.

Dit was een hele bijzondere ervaring, we namen de audiotour van 45 minuten langs de celblokken van Alctatraz Island, we vonden het allemaal de moeite waard.

20170730_161912

20170730_162934

20170730_165046

Eenmaal terug met de boot in San Francisco hebben we de boot terug genomen naar Jack London Square, waar we de auto hadden geparkeerd. Vervolgens een pizzeria opgezocht en een heerlijk hapje gegeten.

20170730_202744

Nu terug op de kamer en morgen om 06:30 aan het ontbijt want er staat een lange reisdag voor de boeg, ruim 500 km moeten we afleggen, het word wel een prachtige rit grotendeels langs de kust over highway 1 dus daar zal de blog voornameliljk de volgende keer over gaan, hopelijk met mooie foto's.

Voor nu zijn onze voetjes pijnlijk (ik zie dat mijn stappenteller op 24.957 stappen staat dus vreemd is het niet)

Wij gaan zo naar bed en vanaf morgen gaan we weer verder met onze trip langs de kust om in 2 dagen richting Los Angeles te gaan rijden.

Voor nu is het weer klaar, tot snel!

Liefs,

Mike, Danielle en Kevin. x

1. A de Groot:
    31 juli 2017
    super hoor genieten het is heel leuk dit verslag gr
  2. Anneke Sonders:
    31 juli 2017