Welkom bij de laatste blog

7 augustus 2017 - St. George, Verenigde Staten

Welkom bij de laatste blog!

We gaan verder waar we gebleven waren.

Het is vrijdag 4 augustus en op deze dag vertrekken we vanuit Kingman aan route 66 richting Sedona, maar eerst moeten we Kingman zelf nog even ontdekken, we bezoeken het museum van Kingman en gaan naar het museum over route 66 en eten iets bij het bekende restaurantje Mr. D’s diner in Kingman, je komt hier voornamelijk voor de inrichting van het restaurant maar de wafel met maple syrup die we namen en een Oreo milkshake voor kevin vielen ook in de smaak.

20170804_083632

20170804_090810

20170804_090841

Mike heeft een adresje van een wapenwinkel gevonden en wil hier graag een kijkje nemen, eenmaal aangekomen is het wonderbaarlijk om te zien dat alle wapens hier zo open en bloot liggen, je mag ze oppakken en foto’s maken is geen probleem vertellen ze ons, bij navraag of je ook kunt schieten blijkt dit ook mogelijk en mag Kevin dan ook schieten? Ja hoor hij is 14 jaar dus geen enkel probleem, ik heb maar geen navraag gedaan vanaf welke leeftijd het is toegestaan.

We huren een pistool, een 9mm en een geweer .22, voor mij abacadabra maar Mike kiest het zorgvuldig uit, hij is tenslotte de enige met schietervaring (wees gerust, gewoon voor sport gedaan)

Ik begin met het geweer dit geeft niet zoveel terugslag en ik huiver een klein beetje voor de 9mm maar uiteraard waag ik me hier ook aan en wat een geweld is dit zeg, ik kan me niet voorstellen dan mensen dit hier thuis in hun nachtkastje hebben liggen, onvoorstelbaar.

Al met al was het best een leuke ervaring, vreemd maar wel leuk om ooit een keer gedaan te hebben, Kevin was er na 20 minuten al klaar mee en Mike vond het geweldig.

20170804_100244

20170804_102701

20170804_103402

20170804_110000

On the road again…… richting Sedona, we zijn van plan hier dus in een swimming hole te gaan zwemmen maar onderweg rijden we het slechte weer tegemoet, dit wil zeggen regen en onweer, hoe teleurgesteld Kevin ook is wij laten hem toch echt niet zwemmen tussen de bomen en in het water als het onweert, helaas maar op het weer hebben we echt geen invloed, de route er naartoe is overigens schitterend.

20170804_152311

20170804_151057

Eenmaal aangekomen in Sedona checken we in bij het hotel, een prima hotel met mooie kamer en omgeven tussen de bergen, ik word er heel gelukkig van, in de avond eten we bij sound bites grill, hier speelt de Robin Miller band en wat een heerlijke avond hebben we, we eten goed en de muziek is super! Echt genieten.

20170804_194514

5 augustus, vandaag staan de Grand Canyons op de agenda, we willen om 7 uur ontbijten om zo op tijd aan te komen bij de Canyons, als we het park van de Grand Canyons oprijden heb je geen idee dat wat je gaat zien zo mooi is, het is een vlakke bedoeling met veel groen.

Totdat je aankomt bij het visitor centre, we parkeren de auto en gaan richting 1 van de shuttlebussen welke je door het park rijden, ik kom aangelopen en kijk naar rechts, wat ik toen zag is met geen pen te beschrijven, niet in 1 blik te vangen en niet 1 foto doet eer aan de grootte en schoonheid van deze canyons, ik kijk een diepte in zo mooi, dit is alles wat ik mij er van had voorgesteld en enorm indrukwekkend, ik krijg er kippenvel van.

20170805_115758

20170805_124825

20170805_135228

20170805_153722

Omdat we gewoonweg geen hele dag de tijd hebben heb ik al navraag gedaan op de route die wij willen nemen welke uitkijkpunten het mooist zijn en deze gaan we dus aandoen, we stappen bij het eerste punt uit op advies van een park ranger, het is inderdaad prachtig en we zien ook dat er een trail loopt naar het volgende punt welke maar 1,1 km lang is, we besluiten deze te lopen, het advies is om minimaal 2 meter langs de afgrond weg te blijven want een hek staat er niet langs de route. We komen er gedurende de rit achter dat de route soms echt op minder dan 2 meter langs de afgrond loopt en als je het over een afgrond hebt, de Grand Canyon is 1.6 km diep, dat is echt heel hoog en je durft ook gewoon niet vlak langs de rand te lopen, voornamelijk Mike heeft het erg benauwd en vind het allemaal veel spannender dan Kevin en Ikzelf, het is een prachtige route en we genieten volop.

Bij het volgende punt nemen we de bus naar het laatste punt van de route, we schieten nog wat foto's en vertrekken terug naar het visitor centre, met de auto nog langs de andere zijde van canyon en hier hebben we het gewoon koud, er staat een harde wind en zonder vest (welke in de auto ligt) is het gewoon fris, terug richting de auto en onderweg naar Big Water, en de lodge in Big Water is een verhaal apart daar kom ik zo op terug, we komen er aan rond een uur of 8, dit ligt in Utah en daar is het een uur later dan in Arizona, we verliezen dus een uur.

Onderweg naar Big Water zien we een grote parkeerplaats en veel mensen, ik bedenk me dat dit horseshoe bend moet zijn, we zijn er nu toch en die willen we zien, van beneden zien we een klimmetje naar boven en wellicht is het van boven te zien, nou dat bleek iets anders, eenmaal boven ging er een kronkelweg naar beneden, wel 5 keer de lengte dan wat we al hadden gelopen naar boven maar dat betekent dat we dit ook weer terug naar boven moeten en ondanks we het bij de Grand Canyon koud hadden was hier de temperatuur weer tegen de 30 graden. We lopen naar beneden en richting de rand, ineens is het er, de horseshoe bend.

20170805_175343

Schitterend maar ook wat eng, rotsen die uitsteken als rand en alles zonder reling, helemaal niets. We zien 3 mensen al wat uitglijden op de rotsen en besluiten op veilige afstand te blijven van de rand, toegegeven het was prachtig en we beginnen aan de rit terug naar boven, pffff........

Aangekomen in Big Water checken we in en uiteraard had ik op internet al wat foto’s gezien van de kamers, mensen noemden het huiselijk maar dan wel het huis van je over-overgrootmoeder, op de deur van onze kamer hing een vogelnestje, dit bleek te zijn doorgevoerd in de gehele kamer, de kamer hing vol met vogelhuisjes, tot nu toe heb ik werkelijk geen idee waarom!!

20170805_194315

De bedden waren niet zo breed als we tot nu toe gewend zijn dus vannacht slaap ik naast Kevin i.p.v. naast Mike, we slapen prima maar vertrekken vroeg in de ochtend weer want we hebben een tour geboekt staan waar we ons om 07:50 voor moeten melden, we gaan een uur terug in de tijd dus goed opletten hoe laat we moeten vertrekken.

De tour is een tour door de Lower Antelope Canyon, ik heb er beelden van gezien en kijk er heel erg naar uit, ik weet dat je via steile trappen door een spleet de Canyon in daalt, zo’n 50 meter zak je, als we op de grond zijn en om ons heen kijken is het direct betoverend mooi, de kleuren en vormen met de lichtinval die we hebben is wederom betoverend en iets wat ik voor geen goud had willen missen.

20170806_091319

20170806_091924

20170806_092525

20170806_094356

20170806_094915Het vrouwengezicht met de haren in de wind.

20170806_095508Zie je ook het hoofd van de Chief aan de linker rots

20170806_100105Kantel je hoofd een kwart slag naar rechts, zie je het zeepaardje?

De tour duurt ongeveer 1 uur en 15 minuten, in de kloof is het gelukkig niet zo heel erg warm waardoor het goed vol te houden is, na de tour koopt Kevin nog een kadootje voor mij, ik had namelijk nog een verjaardagskado tegoed van hem en hij is blij eindelijk iets gevonden te hebben, in het winkeltje hadden ze dromenvangers te koop welke ik erg mooi vind, hij laat mij een mooie uitkiezen en we vertrekken richting Zion National park.

20170806_135136

20170806_135306

20170806_140354

Er lijkt geen einde aan te komen aan alles wat we willen bezichtigen maar dit is wel het allerlaatste park wat we aandoen tijdens deze reis, we nemen maar een korte route door Zion, gaan ook niet met de shuttlebussen mee en lopen geen trails, we zijn nu echt wel toe aan even relaxen, als we na een uurtje het park uitrijden is het nog een uurtje naar St. George waar ik gisteren nog een ander hotel heb geboekt dan wat we hadden, een stuk luxer en met zembad, hot tub en een goed ontbijt. Na aankomst gaan we zwemmen en even relaxen, hierna wat eten en op tijd terug want ik heb nog een blog te schrijven.

Het einde van onze vakantie komt langzaamaan in zicht en de laatste dagen gaan we een beetje in relaxmodus, dat wil zeggen morgen gaan we rond 08:00 uur ontbijten en vertrekken we langzaamaan richting Las Vegas, eerst langs de Hooverdam en dan checken we in bij het Excalibur hotel waar we morgenavond samen (Mike en ik) om 19:00 uur de show van The Australian Beegees gaan bijwonen, tja, Mike is nu eenmaal een grote Beegees fan (heeft hij van zijn vader), aangezien van de originele nog maar 1 in leven is lijkt dit de beste optie.

Voor de ongeruste oma’s die dit lezen, de show wordt gegeven in het hotel waar we ook slapen en Kevin houdt absoluut niet van de Beegees dus die blijft 2 uurtjes in de kamer youtube filmpjes kijken, komt helemaal goed.

Dan nog 1 nachtje in Las Vegas om bij te komen en vertrekken we woensdagochtend via Toronto naar Amsterdam waar we als alles goed gaat donderdag 10 augustus om 10:15 uur zullen landen.

Ik vond het erg leuk om te horen dat jullie er plezier in hadden om ons te volgen in onze reis naar Amerika, waarover we vanavond unaniem hebben besloten dat deze reis de mooiste en leukste was van alle reizen die we gemaakt hebben, met een gemiddelde van 9,6 staat deze op een mooie eerste plaats.

We hebben deze reis 4 staten aangedaan, Nevada, Californië, Arizona en Utah en nog hebben we maar een heel klein beetje gezien van Amerika maar we zijn fan en het is zeker niet de laatste keer dat we in Amerika geweest zijn, we hebben een heleboel verhalen en honderden foto’s, maar voornamelijk hebben we herinneringen gemaakt welke we nooit zullen vergeten.

Heel veel liefs vanuit St. George in Utah en tot snel xxx

Ps. dat wil zeggen, winnen we nog een grote prijs in Las Vegas blijven we nog een weekje langer.......

1. Annuska:
    7 augustus 2017
    Wat een avontuur! Tot zaterdag!
  2. Anneke Sonders:
    7 augustus 2017
    Nou lieverd ik heb er van genoten ( van je blogs) en kan niet wachten om de rest te horen . Als wij thuis zijn spreken we snel af. Een goeie reis terug xxx